måndag 5 april 2010

Tidsplanera INNAN du blir sjuk

Den som besökt och läst denna blogg vet att jag ifrågasätter (mjukt talat) Alliansens politik på många områden. Främst de nya sjukförsäkrings reglerna som infördes 1 juli 2008, helt naturligt för att det berör mig själv och ca 50 000 andra människor på ett helt galet sätt.

Sedan 1 mars är jag just där som jag i min enfald trodde att jag INTE skulle hamna - UTFÖRSÄKRAD.
Utförsäkrad från sjukförsäkringen. Just för tillfället någonstans i ingenmansland. För jag är som så många andra som blivit utförsäkrade - inte frisk.
Läser på en blogg- citat;

"undrar hur Sverige skulle se ut om vi kunde skapa en meningsfull tillvaro för Sveriges alla psykiskt funktionshindrade och om alla långtidssjukskrivna fick en fungerande rehabilitering och en väg tillbaka till arbetslivet utefter sina egna förutsättningar."
"Jag vill påstå att det är detta arbete regeringen nu påbörjat genom sin sjukförsäkrings reform."

Mina egna förutsättningar - ja så var det med det ! Hur hjälper det mig tillbaka till arbetslivet av att bli utkastad till noll inkomst ?
Att mina sjukdagar är "slut" har inte på nåt sätt gjort att mina besvär lindrats. Inte heller läker jag snabbare från operationen jag genom gick förra veckan.
Suprise !!

De som på fullaste allvar säger att "det här är rätt väg att gå", att det nya sjukförsäkringssystemet är bra - kan inte ha förstått hur det slår i "verkligheten". Har man det men ändå tycker att det är bra - då ??
Utanförskapet skulle minskas , jag har aldrig kännt mig så utanför som nu.

VÄLKOMMEN ATT FÖLJA MED PÅ DEN RÄTTA VÄGEN !

1 kommentar:

  1. För min del är det väldigt nyttigt att läsa din blogg. Jag har jobbat sedan jag var 14, då jag slutade skolan tills 63 år, förutom när våra barn var små, då jag gick hemma och hade det bra. Och hitintills har jag haft förmånen att få vara frisk, i em ska jag följa med en kompis på "Dans för daglediga" Det gäller att hålla igång så länge man kan och orkar När det gäller Alliansen så är det väl bara att hoppas de försvinner ut till höger, men tyvärr så är det ju väldigt mycket av Vi och Dom tänkandet så jag tvivlar, men jag ska göra vad jag kan

    SvaraRadera